Op deze pagina

Geef jouw immuniteit een boost voor meer vitaliteit!

Lloydspharma Immuniteit Immunité Boost
Op deze pagina

Deze gezondheidscrisis kan onze manier van leven uitdagen, laten we de tijd nemen om terug te keren naar een meer natuurlijke manier van leven.

Hier zijn 3 belangrijke aspecten om jouw gezondheid te behouden:

  • Sport
  • Psycho-emotioneel evenwicht
  • Voeding

Sport

Sporten is essentieel. Natuurlijk is sporten niet genoeg om alle ziekten te vermijden, andere aspecten zoals slaap, voeding, individuele parameters, enz. spelen ook een rol.
Regelmatig en matige sport heeft veel gunstige effecten op de gezondheid:

  • Het activeert het immuunsysteem door een betere circulatie van gifstoffen in ons lichaam om ze te elimineren en verhoogt het aantal leukocyten en hun activiteit.
  • Het beperkt stress en angst dankzij de afscheiding van endorfine en verbetert de slaapkwaliteit.
  • Het zorgt voor een betere gewichtsbeheersing met alle voordelen van dien (beter voor jezelf, meer zelfvertrouwen, enz.)
  • Het vergemakkelijkt de darmtransit.
  • Het vermindert het risico op osteoporose en vermindert reumatische schade.
  • Het heeft een positief effect op de werking van het hart.
  • Het leidt tot een verminderd risico op het ontwikkelen van niet-insuline-afhankelijke en insulineresistentie diabetes.

Alle deze voordelen samen geven je een betere immuniteit.

Psycho-emotioneel evenwicht

Zoals altijd is evenwicht de sleutel. Je moet je emoties laten circuleren om een blokkage te voorkomen. Wist je dat lachen heeft indrukwekkende krachten:

  • Het stabiliseert de hartslag en verlaagt de bloeddruk.
  • Het verbetert de zuurstofvoorziening van het bloed en verhoogt daarom de productie van witte bloedcellen, waardoor ons immuunsysteem wordt versterkt.
  • Het lost spanningen en remmingen op, waardoor een betere spijsvertering, betere slaap, sociale relaties worden verbeterd, enz.

Versterk dagelijkse preventie!

De huidige situatie dwingt ons om ons dagelijks leven te heroverwegen. Waarom maakt u niet van de gelegenheid gebruik om nieuwe gewoonten te ontwikkelen die u ook na opsluiting ten goede komen?

Basisgebaren:

  • Was goed jouw handen meerdere keren per dag.
  • Hoest of nies in de vouw van je elleboog.
  • Geef de voorkeur aan wegwerpzakdoeken (helaas niet erg ecologisch…) en gooi ze in een gesloten bak.
  • Vermijd handdrukken en knuffels om hallo te zeggen.

Home sweet home:

Voor een gezond huis, vernieuw de lucht dagelijks door al jouw kamers te ventileren.

Het is ook mogelijk om de lucht in huis schoon te maken door essentiële olie van ravintsara of citroen te verspreiden. Een diffusie van 15 minuten is genoeg en zorg dat iedereen heeft de kamer verlaten gedurende deze tijd.

Met deze ideeën proberen je te helpen je immuniteit op natuurlijke wijze te versterken en tegelijkertijd je vitaliteit te vergroten. Het vervangt natuurlijk niet een consult bij de arts. Je apotheker is er om je te helpen.

Voeding

Iedereen weet date en gezonde voeding is noodzakelijk om in vorm te blijven. Hier sommige adviezen om ermee te starten: geef waar mogelijk de voorkeur aan biologisch voedsel. Je zal dan volledig genieten van gezond voedsel die rijk is aan vitamines en mineralen dankzij het een natuurlijke cyclus heeft gevolgd.

De harmonie van de darmflora (of microbiota) is essentieel voor onze spijsvertering en ook voor de goede balans van het zenuwstelsel en onze immuniteit. Microbiota zou tot 70% verantwoordelijk zijn voor van de effectiviteit van het immuunsysteem.

Wist je dat?

Prebiotica vertegenwoordigen het voedsel van onze flora. We vinden ze in voedingsmiddelen zoals knoflook, asperges, uien, prei, gerst, haver en citrusvruchten.

Probiotica vertegenwoordigen onze goede bacteriën en komen bijvoorbeeld voor in gefermenteerde groenten, zuurkool, Miso, Tempeh.

Aarzel niet om kuur te doen, sommige voedingssupplementen kunnen jullie helpen. Vraag raad aan je apotheker.

Wat zijn de belangrijke vitamines voor jouw immuniteit?

Vitamine C

Vitamine C is erg antioxidant. Het ondersteunt onze vitaliteit door onze bijnieren te helpen, die bij stress bepaalde hormonen afscheiden, waaronder adrenaline en cortisol. Zijn rol helpt om deze afscheidingen weer in evenwicht te brengen.

Conclusie: hoe meer stress je hebt, hoe meer vitamine C je nodig hebt.

Hier sommige voedingsmiddelen rijk aan vitamines C: ananas, citroen, kiwi, sinaasappel, mango, papaja, rode peper, zwarte bes, boerenkool.

Een duwtje nodig ? Doe maar een kuur met een natuurlijke bron van acerola in tabletten of van vitamine C (het moet tenminste 500 mg aan vitamine C bevatten).

Nadat de vitamine C zijn rol heeft gespeeld, bevindt het zich in de geoxideerde staat. Het moet dus "opgeladen" worden om te kunnen blijven werken! We zullen er daarom voor zorgen dat de regeneratieve cascade wordt gevoed met vitamine E en glutathion.

Vitamine D

Dankzij zijn antimicrobiële werking is vitamine D essentieel om het immuunsysteem te activeren.

T-cellen (ook immuniteitscellen genoemd) hebben circulerende vitamine D nodig om het aan een receptor te hechten en hun verdedigingsproces te starten om bacteriën en virussen te doden.

Vitamine D in voedsel wordt aangetroffen in levertraan (met een lepel of in capsules), vette vis (heilbot, haring, makreel, sardines, zalm), orgaanvlees (levers), eieren, kaas en boter.

Maar vergeet niet om jouw inname aan te vullen met tabletten of druppels die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

IJzer

IJzer speelt ook een essentiële rol bij het onderhoud van onze immuunrespons, maar is ook essentieel bij bacteriële groei! IJzersuppletie is dus nodig als een tekort wordt geconstateerd tijdens een controle.

Het zal echter steeds nodig zijn om een ​​dagelijkse dosis via ons dieet in te nemen (witte bonen, linzen, amandelen, hazelnoten, volkorenbrood, bloedworst, oesters, kalfslever, varkenslever, enz.). Variërend van 10 tot 15 mg per dag om ons lichaam in staat te stellen een optimale snelheid te behouden om te reageren op virale of bacteriële infectie.

Wist je dat?

Als je te veel thee drinkt tijdens een infectie, vermindert jouw vermogen om ijzer in de voeding te absorberen. Tijdens een verkoudheid, geef dus voorkeur aan kruidenthee of infusies.

Zinc
Zink is een essentieel sporenelement voor veel biologische processen zoals groei, neurologische functie of immuniteit. Zink beïnvloedt de antivirale immuniteit.

Het wordt aangetroffen in eiwitrijk voedsel zoals vlees, zeevruchten (vooral oesters), eieren, cashewnoten, pinda's, volle granen, linzen, quinoa, pompoenpitten en pompoenen...

Voor een dergelijke antivirale preventie, een dagelijkse inname van 100-200 mg is aangeraden. Opgepast: je moet deze suppletie stoppen bij het eerste teken van een virale infectie.

Vergeet dit niet te combineren met een goede hydratatie! Een gebrek aan water kan ook vermoeidheid veroorzaken en dus onze immuniteit aantasten.

Probeer 's morgens een kopje warm water met citroen, dit is een goede aanvoer van vitamine C en dus een flinke boost.